nuke it

Feb 13, 2009

ראש ממשלה עשיר / אסף יוגב

תמיד נעדיף את אותם אנשים...ביבי, אולמרט, ברק, ציפי, פואד. אותם אנשים, בכסאות שונים, בסגנונות אחרים ותחת ססמאות זהות. לכל אחד מהם שק עצום של זבל על הגב. אם יבוא בחור חדש לשכונה, אחד כזה בלי שקים, כולנו נחשוש ממנו ישר וממה שהוא מסתיר.

שחיתות. אפשר לכתוב על זה כל כך הרבה ביקורות, האשמות ותלונות. אף אחד לא מדבר על פתרון! ולדעתי הוא הכי פשוט בעולם.
בבחירות הבאות אני אצביע למועמד הכי עשיר, כזה שכסף ממש לא מעניין אותו. אחד שיש לו כבר מלא דירות בת"א, ולאחרונה רכש מספר איים בקריבים. רק אדם כזה לא יהיה מושחת. בשביל מה לו?!
בבחירות האחרונות לראשות העיר שמחתי על ההזדמנות להחליף את האדם שינהל את עירי בבחור צעיר ושאפתן. אמרתי לעצמי: זמן אובמה. כן, אנחנו יכולים. שינוי עולמי ועוד כל מיני קלישאות אחרות.
בנוסף חיזקה את עמדתי העובדה שלפני כמה שנים ראש עירי נאשם במספר פרשות שחיתות, שמועות על הטרדות, איומים ומכירת מכרזים. אין לי ספק שמעמדו הכלכלי גם השתפר משמעותית בשנים האחרונות... לעזאזל, כנראה שמשלמים טוב לראש עיר.
בהזדמנות הראשונה, בארוחה משפחתית, מיהרתי להביע את דעותי וציפיתי לתמיכה מלאה מהוריי, שחינכו אותי לנקיון כפיים, לשמירה על החוק ועל כבוד האדם. אך אבי מיהר להכריז כי השנה הוא בוחר באותו ראש עיר מושחת. “זה שגנב?!" התרעמתי, “זה שמכר ושיחד?” אבי ניסה להרגיע אותי ולהסביר כי הוא יודע על כל מעלליו של האדון. “מה שמפחיד אותי זה מה שאני עוד לא יודע על המועמד השני" הוא אמר.
הבנתי שאבי הרים ידיים ושהוא מעדיף ראש עיר כזה שהוא יודע עליו הכל, לא משנה כמה זה גרוע. עצם הידיעה מרגיעה אותו. ככה זה. נהפכנו לעם פרנואידי עם השנים וככזה אנחנו פוחדים משינוי אמיתי. לנו אין אובמה וגם לא יהיה. תמיד נעדיף את אותם אנשים...ביבי, אולמרט, ברק, ציפי, פואד. אותם אנשים, בכסאות שונים, בסגנונות אחרים ותחת ססמאות זהות. לכל אחד מהם שק עצום של זבל על הגב. אם יבוא בחור חדש לשכונה, אחד כזה בלי שקים, כולנו נחשוש ממנו ישר וממה שהוא מסתיר.
אני מציע פתרון אחר מאבי. בוא נצביע למישהו עשיר, כזה שאי אפשר לקנות כי הוא ממש יקר. יותר מזה, אני מציע לעלות את שכרם של חברי הכנסת מכמה עשרות האלפים שהם עושים לכמה מיליונים. אולי ככה הם יפסיקו לחשוב על כסף ורווח אישי כל הזמן ויתחילו אשכרה לעשות משהו. אני מבטיח שאם כל ח"כ ירוויח עשרה מליון שקל בשנה + בונוסים נכבדים על הישגים מדיניים, תוך שנה אנחנו בשלום על כל האויבים שלנו, מחזיקים בכיף דרכון אירופאי ואפילו מסתובבים ברחובות בביטחה.

No comments: