nuke it

Nov 27, 2008

שבויים בקונספט-יעל ארליך / צילום-מיכל אור-עד



די! נמאסתם. תסלחו לי כולכם, או לפחות מי מכם שמתיימרים לכתוב על החוויות שעובר גלעד שליט בשבי. על המחשבות שלו, המשפחה שלו. אין לי בעיה עם העיסוק בנושא באופן כללי, אבל לעזאזל, מאיפה היוהרה לכתוב מחשבות של חייל שבוי, של משפחה שבויה?מי מאיתנו לא מרגיש שבוי לפעמים? שבוי במחשבותיו, ד' אמותיו? שבוי בעולם היצירה הפכפך שאנו בתור מעצבים חיים בתוכו? נו, אתם יודעים, ההרגשה הזאת, שדוחקים אתכם לפינה, שאין לאן לברוח, שהלחץ הולך וגובר. יש אנשים שמעבירים חיים שלמים בתחושה של שבי, מחנק ואובדן חושים. יש כאלה שלא מוצאים את הדרך שלהם החוצה. יש שמתרגלים נשימות עמוקות, מחסלים ג'וינטים, עושים יוגה. אבל איך באמת אפשר להשוות? איך אפשר אפילו להתחיל ולדמיין את הסיטואציה?אז די, תרדו מהעץ. אם אתם רוצים לדבר על הפחד שלכם, המחשבות שלכם על שבי, אדרבא. אבל למה להשליך את החששות המעוצבות האלו על גלעד שליט? מה הוא עשה לכם רע? אל תשכחו שהעיתון הזה עוסק קודם כל בגלעד שליט ואחר כך בנו. העיתון אמור לתת במה לדעותינו וכל מי שמפליג בדעותיו רחוק יותר, הרי זה משובח, אבל אל תשכחו שלא אנחנו חקוקים על דיגלו של עיתון זה, ופרוייקט הגמר היחידי שעומד בפני שליט הוא להישאר בחיים בחתיכה אחת ואולי גם לשמור על מה שנותר משפיותו.

5 comments:

liadondon said...

את צודקת!
צריך היה לעשות
copy-paste
מכל הכתבות ה"רגילות" בעיתונות ולהדפיס את זה ככה

את בסדר?!
איפה הז.האחרת שאנחנו רוצים להביא?

איפה הרגש שאנחנו רוצים לעורר?

אף אחד לא מתיימר להיות\לכתוב מראשו של גלעד,מחלומותיו
כל מה שאנחנו רוצים הוא להניע אנשים לחשוב, להתרגש ואולי גם,רחמנא ליצלן, לפעול

יעל ארליך said...

כפרה, זאץ רק דעץיף אלן תקח את זה אישית...
אני אוהבת את הכתיבה שלך

Gianfranco Azzaroccini said...

לינ - בסוף הטקסט יש את המילה "תגובות:" שהשתרבבה לך שם בטעות כי זה מה שמופיע בטקסט המקורי לשימוש המעצבים - מיחקי אותה בבקשה
ותודה רבה מראש

liadondon said...

אני גם רק דעץיף אלן
כולנו דעץיף אלן!

shani said...

אף אחד פה לא מתיימר או מתייפיף ובטח שלא משווה שום דבר בחיים שלנו למה שהוא עובר.
אנחנו בסה"כ חושבים עליו כבר למעלה מחודש ומנסים לדמיין את שבעת מדורי הגיהנום שבהם הוא נמצא. מן הסתם, הכל פרי מוחנו ואולי זה מנחם רק אותנו, אבל זה הרבה יותר מהמון אנשים במדינה הזאת.