nuke it

Nov 26, 2008

תן לו בסיזיפיות/ יעל ארליך צילום/ חגי סוויסה


סיזיפוס הוא דמות מהמיתולוגיה היוונית שבתור עונש על עוולותיו בעודו בן החיים, נגזר עליו לאחר מותו לגלגל על גבו אבן ענקית מתחתיתו של צוק ועד לראשו, כאשר עם ההגעה לפסגה האבן שבה ונופלת לתחתית וחוזר חלילה.באמת שאני לא רואה סיבה מספיק טובה להזיז את ישבני המחוטב מכיסאו הנוח ולעשות משהו. שלש שנים של הפגנות חוזרות ונשנות מול בית ראש הממשלה לא הואילו. מצעדים, מירוצים ומחאות המוניות לא שינו דבר. כן, אני מודה שאני לוקה בתבוסתנות גמורה, אבל עם לחץ ציבורי, בלי לחץ ציבורי, הדברים קורים בקצב משל עצמם וגם מדינה שלמה לא יכולה להזיז את זה. אל תבינו לא נכון, זאת לא אמירה שמתייחסת לאנרגיות וקארמה, חלילה. זו פשוט טענה שאהוד אולמרט וחבר מרעיו לא שמים זין ואם הם בתור "מנהיגי הנבחרים" לא שמים, אז למה שאני אשים? אין לי יצר סיזיפי שלא בא על סיפוקו ואין לי טיפת אמונה שאנחנו בתור עם יכולים להרעיד ולו בקצת את אמות הסיפים של ממשלתינו הרקובה מהיסוד.כתבתי כבר על זה שהעשייה של הציבור מבורכת ושיש מיזמים נפלאים שמסתתרים מאחורי דמותו של שליט והכל נכון, אבל בינינו, אנחנו עושים בשביל עצמנו, בשביל להשקיט ולו בקצת את המצפון, בשביל לישון קצת יותר טוב בלילה, בשביל התחושה הנהדרת הזאת ובעיקר בשביל האגו. שנוכל לחיות ולמות אנשים טובים יותר כי עשינו משהו.

No comments: