nuke it

Nov 23, 2008

אלף חמש מאות/ ג'אנפרנקו אזארוצ'יני


כולם מדברים על אוזלת היד של הממשלה, על כך שאף אחד לא עושה מספיק כדי לשחרר את ידוען השבי הגדול ביותר בארץ מהחור בעזה. כולם מזדהים עם ייסורי השבי ומפגינים מול הבית של לבני, אבל אף אחד לא מדבר על המחיר. אף לא אחד מהזועקים בגנות אולמרט ומאמצי הממשלה הכושלים להביא לשחרורו של שליט עוצר רגע לחשוב שבכדי לשחרר חייל אחד, אומלל ככל שיהיה, החמאס דורש לשחרר 1500 מחבלים, מתוכם 500 עם "דם על הידיים". מתכנני פיגועים ורוצחי ילדים. אף אחד מהם גם לא לוקח בחשבון שעזה היא קן הצרעות הצפוף ביותר בעולם, ושמבצע קומנדו במקום כזה הוא על גבול ה-"לא אפשרי", ומה שכן אפשרי זה שבמסגרת המבצע המפונטז הזה לשחרור גלעד שליט יהרגו בטח איזה עשירייה ממיטב בנינו, ותקראו לזה איך שתקראו לזה, מדובר במחיר. ואף אחד, אף אחד לא מדבר על המחיר.ויש מחיר. והמחיר כבד.ויש מצב שנעשו כבר מאות מהלכים בשלש שנים האלה מצד כל הגורמים המוסמכים כדי לפעול בעניינו של גלעד שליט, אבל הדיל-ברייקר תמיד היה זהה: רוצים את שליט? שחררו את ה-1500. איך בכלל מתמחרים בנאדם? איך בדיוק מכמתים חייל? ואיך מרגיש לכם לעודד את הבני זונות האלה לחטוף עוד חיילים בתמורה לעוד כמה דרישות ריקון בתי כלא בטחוניים מיושביהם?צריך לחשוב גם על זה לפני שזועקים על אפס מאמצים רציניים לקדם את עניינו. אני משוכנע שהיו מאמצים כאלה, מאמצים רציניים, אפילו. אבל הקיר הזה של התנאים פירק אותם. וככה הכל נתקע.ובינתיים מי שאוכל פצצות זה בעיקר שליט עצמו, שעם כל ההזדהות של רבים מאיתנו עם צערו, עדיין תקוע באותה נקודה 880 יום במקום לנאפס בהודו או להיות חופשי בארצנו.מסתבר שגם להזדהות יש מחיר.

12 comments:

linn said...
This comment has been removed by the author.
linn said...

הטקסט הזה צריך לדעתי לצעוק בעיתון. בואו נפסיק שנייה את תחושת השליחות הרגעית שאנחנו נוהרים לכיכר לעוד הפגנה ונחשוב על עוד משמעויות בעניין הזה... זה בעצם מה שהצלחנו לעשות עד עכשיו. הרבה בזכות הטקסט של ז'אנפרנקו

Anonymous said...

נירה אך תחשוב שהבן שלך יפול בשבי....מחיר, שמחיר

roni eilat said...

המחיר לא חשוב. זוכרים את רון ארד? יכולנו להוציא אותו אחרי כמה שנים עבור מספר מחבלים וויתרו על הרעיון.
היום בשביל פיסת מידע עבורו ישלמו הון.
אז מבחינתי 10000 אסירים !!!

כן ג'אן לכולם יש מחיר!

nine99 Design said...

מסכים עם רוני לגמרי, זה כלום 1500!
כמו שילמנו מחיר כבר במלחמת לבנון השניה ורון ארד זו אכן ענן שחור שילווה את המדינה עוד הרבה שנים...

liadondon said...

לא ככ מעניין אותי אם "נעשו מאמצים בשלוש שנים האחרונות"
מה שאני מצפה מנבחרי הציבור היקרים שלנו, שעובדים, צריך להזכיר, אצלנו, הוא לא להפסיק להזכיר את השם הזה גלעד שליט בכל הזדמנות בכל נאום ובכל שיחה עם מלכת אנגליה או שר החוץ של טימבקטו.

Unknown said...

מסכימה לגמרי, לא נעים לומר
אבל גורם לחשוב על מלחמת לבנון השנייה

Gianfranco Azzaroccini said...

כל המטרה בטקסט הזה היתה ליצור דיון, מבחינתי שישחררו את כולם, כמו ששמעון אמר: מחיר שמחיר, כשזה מגיע אליך הביתה והבן שלך נופל 1500 מחבלים נראים כמו בדיחה גרועה

avisar said...

זה עניין של עיקרון, והזין של מדינת ישראל יותר גדול. במלחמה הפסיכולוגית שאנו מקיימים עם הפלסטינים ובעיקר עם עצמנו, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לשחרר 1500 מחבלים (כמה זה בכלל 1500 מתוך הסטוק העצום שאנחנו שומרים לעצמנו?).
כך או כך נצא מפסידים, או שנאבד חייל שיכלנו להציל, או שנצא שמאלנים נמושות ונתן להם את מה שהם רוצים.

Anonymous said...

עם הזמן האויבים שלנו הבינו איפה זה כואב לנו ומעיקרון "לא משאירים שבויים בשטח" הם פועלים וממנפים אותו כדי להשיג את האפקט המקסימלי מהציבור הישראלי.
המחיר הוא לא העניין כאן הענין הוא הקונפליקט שהוא יוצר בקירבנו, לאט לאט האחדות שהיתה לנו פעם מתפוררת והקונפליקט הזה שופך אור עלינו וחושף את הדברים שהשתנו מקום המדינה, פתאום יש לנו הרבה מה להפסיד, פעם פשוט ניצחנו את כולם מחוסר הברירה.

Anonymous said...

ואני אומר אולי להדביק את כל המחבלים באיזה מחלה חשוכת מרפא ויאללה קדימה להחזיר אותם, אבל אופס איך אני יכול לחשוב על זה, אנחנו מדינה מתונה שפועלת ע"פ אמנות וחשובים לנו חיי האדם

Uri said...

אם זה עניין של להוכיח למי יש גדול יותר, אז כדאי שנזכור כמה אנשים שחררנו בעיסקת ג'יבריל, וכמה חיילים מצריים תמורת ישראלים אחרי יום כיפור וששחרנו את יאסין אחרי פאדיחה של ה"מוסד" בירדן.

הדבר היחיד שמונע את השחרור של שליט הוא לא המחיר שמדינת ישראל תצטרך לשלם, אלא הפוליטקאי האחד שלא רוצה שעל החשבון שלו ירשמו שחרור של 1500 מחבלים.

הכל אישי, וזהו.